AHLI YANG TELAH MENDAFTAR

KPLI MT (RENDAH) 2004
AHMAD ZAMANI BIN ABD AZIZ

SNPM 1999-2002
SHAMSUL ANUAR BIN MUHMMAD
MOHD RIZAL BIN HAMBAL
AZLY BIN ISHAK
SHAKILA ZAZA BINTI KAMUNI

PIPJ 2000-2003
ASMIRA BINTI MOHD ALIAS

SNPS 2000-2002
NORZULIANA FAHERAH BT ZAINUDDIN
ZALIDA BINTI ZAKARIA
ZATULHIJANA ISMAIL
ABDUL GHANI MUSTAPHA
SYED HASNUL HISHAM B SYED SHAIL
EZARUDDIN BIN MOHAMAD OTHMAN
MOHD SAIREY B.JEMBURI

MTKH 2001-2003
SAIFUL RIZAL BIN SAUTI
MALIK RIDZUAN BIN MOHAMAD
NORNIKMAN B RAZALI
HAIRUL AZHAR BIN SAID
MUHAMMAD EFFENDI BIN ZAINOL ABIDIN
ANDY NORHELMI B ANAS

SNPS 2001-2003
AZLISHAKARA BIN YAHAYA
ABDUL GHANI MUSTAPHA

MTPL 2001-2003
ABDULLAH BIN SULAIMAN

SNPA 2001-2003
ZAKIAH BT OTHMAN
ROSLI BIN RAZALI
MOHD AZMIRAN BIN AB AZIZ
NOOR ZURAINI BINTI MUHAMMAD
NOR ASLINDA BT ABD MANAN
MUSMULIADI BIN SAMAES
BAHARUDDIN BIN ABD LATIB
NOOR HELMI BIN NORDIN(DINO)
MOHD ZAID BIN IDRUS
MOHD KHAIRUL AFIKIN BIN MAHASAN

PRA PM 2002-2004
MAIERA BINTI MOHAMAD
ZUAZIAN BINTI ISMAIL
ZAWAHIR BINTI JUSOH
NORHAFIZA BT ISMAIL
LINDA BINTI IBRAHEM

MTPL 2002-2004
MOHD AMZARI JAMIL

PMPL 2002-2004
NORHIDAWATI BT RAMLI

SCIENCE ENGLISH 2005
NORAZLINA BINTI MUHAMMAD

SNKT 2002-2004
MOHAMAD FADLI BIN SABIT ALI
W.AIDA FADZLIYATON W.MAT ARIF
NORAIDA ABD GHANI@YAACOB
MOHD JOHARI B JUSOH

MTKT 2002-2004
SITI AISSAH BINTI HASSAN
SHAHARUDIN B MOHD AMIN
ROSIDAH BT HAMDAN
KHAIRUL ANUAR B. AHMAD HISHAM
NORHAYATI BINTI MD DAUD

MTPA 2002-2004
MOHD BASRI B AWANG
NORAZLINA BT MOHD SABAR @ MISRAN
ATHIYYAH NASIBAH BINTI ABU BAKAR
NURAINI BT MOONAIR
MOHD AMIR B DIN
SITI BAYYINAH BT OMAR
MOHD AZHANORAZAM B KAMIS
MOHD AFIFUDDIN B KHALID
MOHD FARUZE B IBERAHIM
BAIZURAMASZATULANA BT ROSLI

PELAJAR mahu penggunaan kemudahan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) yang disediakan menerusi projek makmal komputer sekolah dipertingkat bagi memudahkan kefahaman mereka dalam sesuatu topik serta mewujudkan suasana pembelajaran yang menyeronokkan.

Pelajar Sekolah Sultan Alam Shah, Putrajaya, Muhamad Safiq Amir Hamzah, berkata elemen menarik seperti grafik, gambar, animasi dan muzik dalam bahan perisian pendidikan menyuntik minatnya untuk mengikuti pengajaran guru di kelas berbanding penggunaan buku teks manual.

Katanya, soalan mencabar, nota penyampaian jelas, bahasa mudah serta unsur pengulangan dalam perisian pendidikan turut membantu proses pembelajarannya.

“Penggunaan perisian pendidikan secara kendiri di bawah bimbingan guru melatih saya berdikari dalam menimba ilmu pengetahuan dan menguji pemahaman terhadap sesuatu topik dengan berkesan,” katanya.

Rakannya, Mohamed Zulhilmi Zainudin, berkata penggunaan ICT membantu pengukuhan pemahamannya dalam subjek Sains dan Matematik.

Katanya, ciri interaktif dan diagram yang lebih jelas dan menarik menggunakan perisian pendidikan memudahkannya memahami topik dipelajari bagi kedua-dua subjek berkenaan.

“Apabila ruang dan kemudahan di makmal komputer tidak mencukupi, guru mengambil inisiatif memasang projektor LCD bergerak di auditorium supaya lebih ramai pelajar dapat mengikutinya,” katanya.

Sementara itu, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Hwa Lian, Mentakab, Pahang, Lew Shang Qi, berkata tempoh kelas yang menggunakan kemudahan makmal komputer sekolah perlu dipanjangkan bagi memastikan semua murid dapat menggunakannya.

“Tempoh kelas yang singkat membataskan peluang pelajar menggunakan kemudahan ICT kerana kami perlu berkongsi satu komputer dengan beberapa rakan, namun jika dipanjangkan tempoh kelas, semua berpeluang mencubanya,” katanya.

0 comments:

© 2008, MOHD FARUZE, MTPA 2002-2004