AHLI YANG TELAH MENDAFTAR

KPLI MT (RENDAH) 2004
AHMAD ZAMANI BIN ABD AZIZ

SNPM 1999-2002
SHAMSUL ANUAR BIN MUHMMAD
MOHD RIZAL BIN HAMBAL
AZLY BIN ISHAK
SHAKILA ZAZA BINTI KAMUNI

PIPJ 2000-2003
ASMIRA BINTI MOHD ALIAS

SNPS 2000-2002
NORZULIANA FAHERAH BT ZAINUDDIN
ZALIDA BINTI ZAKARIA
ZATULHIJANA ISMAIL
ABDUL GHANI MUSTAPHA
SYED HASNUL HISHAM B SYED SHAIL
EZARUDDIN BIN MOHAMAD OTHMAN
MOHD SAIREY B.JEMBURI

MTKH 2001-2003
SAIFUL RIZAL BIN SAUTI
MALIK RIDZUAN BIN MOHAMAD
NORNIKMAN B RAZALI
HAIRUL AZHAR BIN SAID
MUHAMMAD EFFENDI BIN ZAINOL ABIDIN
ANDY NORHELMI B ANAS

SNPS 2001-2003
AZLISHAKARA BIN YAHAYA
ABDUL GHANI MUSTAPHA

MTPL 2001-2003
ABDULLAH BIN SULAIMAN

SNPA 2001-2003
ZAKIAH BT OTHMAN
ROSLI BIN RAZALI
MOHD AZMIRAN BIN AB AZIZ
NOOR ZURAINI BINTI MUHAMMAD
NOR ASLINDA BT ABD MANAN
MUSMULIADI BIN SAMAES
BAHARUDDIN BIN ABD LATIB
NOOR HELMI BIN NORDIN(DINO)
MOHD ZAID BIN IDRUS
MOHD KHAIRUL AFIKIN BIN MAHASAN

PRA PM 2002-2004
MAIERA BINTI MOHAMAD
ZUAZIAN BINTI ISMAIL
ZAWAHIR BINTI JUSOH
NORHAFIZA BT ISMAIL
LINDA BINTI IBRAHEM

MTPL 2002-2004
MOHD AMZARI JAMIL

PMPL 2002-2004
NORHIDAWATI BT RAMLI

SCIENCE ENGLISH 2005
NORAZLINA BINTI MUHAMMAD

SNKT 2002-2004
MOHAMAD FADLI BIN SABIT ALI
W.AIDA FADZLIYATON W.MAT ARIF
NORAIDA ABD GHANI@YAACOB
MOHD JOHARI B JUSOH

MTKT 2002-2004
SITI AISSAH BINTI HASSAN
SHAHARUDIN B MOHD AMIN
ROSIDAH BT HAMDAN
KHAIRUL ANUAR B. AHMAD HISHAM
NORHAYATI BINTI MD DAUD

MTPA 2002-2004
MOHD BASRI B AWANG
NORAZLINA BT MOHD SABAR @ MISRAN
ATHIYYAH NASIBAH BINTI ABU BAKAR
NURAINI BT MOONAIR
MOHD AMIR B DIN
SITI BAYYINAH BT OMAR
MOHD AZHANORAZAM B KAMIS
MOHD AFIFUDDIN B KHALID
MOHD FARUZE B IBERAHIM
BAIZURAMASZATULANA BT ROSLI

PENILAIAN BARU SK PADA 2015

KUALA LUMPUR: Mulai 2015, prestasi murid sekolah rendah tidak akan lagi dinilai sepenuhnya berdasarkan keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) kerana peperiksaan itu hanya mewakili 30 peratus daripada markah keseluruhan murid. Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Alimuddin Mohd Dom, berkata perubahan itu selaras dengan pelaksanaan sistem penilaian baru murid sekolah rendah yang akan diperkenalkan pada 2010. Menerusi penilaian baru menggunakan sistem pengumpulan mata seperti di institusi pengajian tinggi (IPT) itu, markah yang diperoleh murid dari Tahun Satu hingga Enam akan dikumpul dan dikira bagi menentukan pencapaian murid sepanjang tempoh itu.
Mengikut perancangan, UPSR mewakili kira-kira 30 peratus daripada markah keseluruhan yang akan digabungkan dengan empat penilaian lain iaitu psikometrik (kecenderungan dan sikap), kokurikulum, peperiksaan sekolah dan peperiksaan kementerian. Alimuddin berkata, mulai 2010 semua murid Tahun Satu di seluruh negara akan menduduki peperiksaan seragam yang disediakan Lembaga Peperiksaan Malaysia (LPM). "Bagaimanapun, sekolah masih diberi kuasa menyediakan soalan bagi peperiksaan peringkat sekolah untuk memberi keadilan kerana tidak semua murid mempunyai pengetahuan sama," katanya ketika dihubungi Berita Harian. Beliau berkata, buat permulaan 50 sekolah rendah termasuk di luar bandar dipilih menjalani sistem penilaian baru itu tahun ini sebelum diperluaskan kepada 500 sekolah, tahun depan."Kami akan melihat perkembangan di sekolah terbabit untuk tempoh dua tahun dan melakukan penambahbaikan yang difikirkan sesuai sebelum dilaksanakan kepada semua murid Tahun Satu di seluruh negara pada 2010. "Jadi, tempoh sebenar kumpulan pertama murid yang akan menduduki UPSR di mana markahnya hanya mewakili sekitar 30 peratus berbanding 100 peratus ketika ini adalah pada 2015," katanya. Ditanya sama ada UPSR akan dimansuhkan, beliau berkata, perkara berkenaan akan ditentukan selepas tempoh dua tahun kajian projek perintis itu selesai dilaksanakan pada penghujung tahun depan. "Kalau ada pandangan bahawa UPSR sudah tidak sesuai selepas kami memperkenalkan sistem penilaian baru nanti, maka ia akan dibincangkan dan diputuskan kemudian," katanya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran (Sektor Dasar dan Pembangunan Pendidikan), Dr Haili Dolhan, berkata sistem penilaian baru itu mempunyai dua tahap iaitu tahap satu membabitkan murid Tahun Satu dan Dua, manakala tahap dua (Tahun Tiga hingga Enam). Murid tahap satu dinilai berdasarkan tafsiran sekolah secara 100 peratus termasuk dalam ujian, aktiviti dan tingkah laku. Pada tahap dua pula, 70 peratus penilaian ditafsir sekolah membabitkan aktiviti, jasmani dan kokurikulum, manakala bakinya melalui penafsiran pusat, termasuk peperiksaan LPM.

0 comments:

© 2008, MOHD FARUZE, MTPA 2002-2004